dramaturgia

Jak wyglądała wasza droga od „Dramaturgii społecznych” do Spółdzielni Dramaturgicznej?

Dramaturg w pracy może mieć różne zakresy obowiązków. Poniżej przedstawiamy te najczęściej spotykane. Jedne z nich powinny być objęte umową o dzieło

W „Dialogu”, choć pismo ma w podtytule dramaturgię, bardziej zajmujemy się dramatopisarstwem. Jest więc okazja, żeby przyjrzeć się strategiom twórczym alternatywnym wobec zamkniętej formuły tekstu dramatycznego, związanej z nim silnej pozycji autora, którego tekst jest inscenizowany. Dramat ciągle jest podstawą inscenizacji w teatrze, jest sporo konkursów dramatopisarskich, dających pisaniu tekstów przeznaczonych do wystawienia w teatrze instytucjonalne wsparcie.

KONKURSY DRAMATOPISARSKIE:
o Gdyńskiej Nagrodzie Dramaturgicznej Agacie M. Skrzypek opowiada Justyna Jaworska
o Nagrodzie Dramaturgicznej im. Tadeusza Różewicza Agacie M. Skrzypek opowiada Beniamin M. Bukowski

 

KONKURSY DRAMATOPISARSKIE:
o konkursie dramatopisarskim Aurora Agacie M. Skrzypek opowiada Julia Holewińska
o Nagrodzie Dramaturgicznej im. Tadeusza Różewicza Agacie M. Skrzypek opowiada Beniamin M. Bukowski

 

To o czym mamy rozmawiać?

O Gdyńskiej Nagrodzie Dramaturgicznej.

To będzie dla mnie problematyczne.

28 października Juan Mayorga otrzymał jedną z najważniejszych nagród literackich – Nagrodę Księżnej Asturii w dziedzinie literatury za rok 2022. Ostatnim dramatopisarzem, który otrzymał tę nagrodę był Arthur Miller i było to dokładnie dwadzieścia lat temu. W „Dialogu” opublikowaliśmy trzy sztuki hiszpańskiego autora: Hameln (w przekładzie Marty Jordan, nr 1/2008), Himmelweg (w przekładzie Grażyny Wojaczek, nr 1/2010) oraz Wieczny pokój (w przekładzie Marty Jordan, nr 2/2011).