Jak wyglądała wasza droga od „Dramaturgii społecznych” do Spółdzielni Dramaturgicznej?
Jak wyglądała wasza droga od „Dramaturgii społecznych” do Spółdzielni Dramaturgicznej?
W „Dialogu”, choć pismo ma w podtytule dramaturgię, bardziej zajmujemy się dramatopisarstwem. Jest więc okazja, żeby przyjrzeć się strategiom twórczym alternatywnym wobec zamkniętej formuły tekstu dramatycznego, związanej z nim silnej pozycji autora, którego tekst jest inscenizowany. Dramat ciągle jest podstawą inscenizacji w teatrze, jest sporo konkursów dramatopisarskich, dających pisaniu tekstów przeznaczonych do wystawienia w teatrze instytucjonalne wsparcie.
KONKURSY DRAMATOPISARSKIE:
o Gdyńskiej Nagrodzie Dramaturgicznej Agacie M. Skrzypek opowiada Justyna Jaworska
o Nagrodzie Dramaturgicznej im. Tadeusza Różewicza Agacie M. Skrzypek opowiada Beniamin M. Bukowski
KONKURSY DRAMATOPISARSKIE:
o konkursie dramatopisarskim Aurora Agacie M. Skrzypek opowiada Julia Holewińska
o Nagrodzie Dramaturgicznej im. Tadeusza Różewicza Agacie M. Skrzypek opowiada Beniamin M. Bukowski
To o czym mamy rozmawiać?
O Gdyńskiej Nagrodzie Dramaturgicznej.
To będzie dla mnie problematyczne.