Paco Bezerra

JASKUŁA: Podejrzewam, że zaczęło się od wprowadzenia przez face­booka naklejek wyrażających emocje, na których były jednorożce – to stało się około 2015 roku. Chyba ich nadużywałem, bo moi znajomi zaczęli kupować mi prezenty z jednorożcami. Mam teraz bogatą kolekcję korkociągów, piżam, kubków czy gumek z jednorożcem. Tych rzeczy jest teraz coraz więcej – w Empiku jest cała kolekcja z jednorożcami, podobnie w Tigerze. Jednorożce zostały przechwycone przez kapitalizm, a był to taki piękny, queerowy, wywrotowy symbol.

Pięćset lat po śmierci święta Teresa zmartwychwstaje podejmując próbę zburzenia własnego obrazu jaki utrwalił się w kulturze. Jej ciało zostało całkowicie poćwiartowane i rozrzucone po całym świecie, stara się więc zebrać własne szczątki i poskładać nie tylko ciało, lecz i swój wizerunek na nowo.