W „Dialogu”, choć pismo ma w podtytule dramaturgię, bardziej zajmujemy się dramatopisarstwem. Jest więc okazja, żeby przyjrzeć się strategiom twórczym alternatywnym wobec zamkniętej formuły tekstu dramatycznego, związanej z nim silnej pozycji autora, którego tekst jest inscenizowany. Dramat ciągle jest podstawą inscenizacji w teatrze, jest sporo konkursów dramatopisarskich, dających pisaniu tekstów przeznaczonych do wystawienia w teatrze instytucjonalne wsparcie.
Kobiece teksty dla teatru to projekt współorganizowany przez działającą przy Akademii Sztuk Teatralnych im. Wyspiańskiego Pracownię Dramaturgiczną i Dom Norymberski w Krakowie przy współpracy z Instytutem Goethego. Miał przybliżyć to, czym intreresuje się niemiecki teatr. W trakcie wydarzenia, które miało miejsce między 6 a 8 maja 2022 w Krakowie, zaprezentowano pięć tekstów (z tego cztery współczesne i jeden przedwojenny, pochodzący z 1932 roku) w formie czytań performatywnych wyreżyserowanych oraz przeczytanych przede wszystkim przez studentki i studentów krakowskiej AST.