– Uważaj na Wietrzydła, Szaruchy i zbójców Borki.
– A jak poznam, że to są Wietrzydła, Szaruchy i zbójcy Borki? – zapytała Ronja.
– Zauważysz – odparł Mattis.
– Aha – powiedziała Ronja.
– Uważaj na Wietrzydła, Szaruchy i zbójców Borki.
– A jak poznam, że to są Wietrzydła, Szaruchy i zbójcy Borki? – zapytała Ronja.
– Zauważysz – odparł Mattis.
– Aha – powiedziała Ronja.
Pierwsze skojarzenie z nazwiskiem Zofii Posmysz to oczywiście słynna Pasażerka, pierwsza polska narracja o obozie Auschwitz-Birkenau ukazująca go z perspektywy oprawcy, a konkretnie – oprawczyni.
Jak się dziś robi teatr dla dzieci?
„Przywykłam do sytuacji”, „nie było po co krzyczeć”, mówi Barbara Zdunk, a nad wszystkimi jej słowami wisi jeszcze tytuł sztuki: I tak nikt mi nie uwierzy.
HEVELKE: Pogadajmy o seksie, a konkretnie o sztuce Anny Ziegler 1 w kontekście popularnych ostatnio seriali o życiu erotycznym młodzieży.
Zeszłoroczna premiera w off-Broadwayowskim teatrze Playwrights Horizons sztuki Heros of the Fourth Turning (Bohaterowie czwartego zwrotu) była wydarzeniem niezwykłym.
Odwołanie Waldemara Zawodzińskiego w Teatrze im. Jaracza w Łodzi, nierozstrzygnięty konkurs w Teatrze im. Osterwy w Lublinie i powołanie przez marszałka województwa lubelskiego Redbada Klynstry-Komarnickiego, decyzja o rozpisaniu konkursu na dyrektora Teatru im.
Kiedyś na więzienie mówiło się pudło. Posadzili kogoś w pudle czy do pudła? Zapudłowali. Siedzieliśmy w pudle. Wypuścili nas z pudła. Większość z nas przeżyła, przynajmniej jak dotąd. Skoro mogliśmy nie przeżyć, a przeżyliśmy, to znaczy, że pudło, czyli niecelne trafienie.